Skip to content Skip to footer
kobieta z dokumentami

Administrator produkcji filmowej i telewizyjnej

Odpowiadam za organizację, koordynację i nadzór nad procesem produkcji filmowej lub telewizyjnej pod względem administracyjnym i logistycznym. Dbam o dokumentację, harmonogramy, budżety i zapewniam sprawną komunikację pomiędzy wszystkimi działami produkcyjnymi.

Administrator produkcji filmowej i telewizyjnej to osoba zarządzająca zapleczem organizacyjnym całego procesu produkcyjnego. W mojej pracy przygotowuję harmonogramy zdjęciowe, kontroluję realizację budżetu, kompletuję i archiwizuję dokumentację produkcyjną, a także organizuję pracę biura produkcji.

Współpracuję z kierownikiem produkcji, reżyserem, producentami, działem prawnym, finansowym i logistycznym. Czuwam nad terminowością, zgodnością z przepisami oraz płynnością komunikacji między zespołami i wykonawcami zewnętrznymi.

Wiedza i umiejętności techniczne:

  • Znajomość etapów produkcji filmowej i telewizyjnej.
  • Umiejętność tworzenia i zarządzania dokumentacją produkcyjną.
  • Znajomość podstaw prawa autorskiego, umów i finansów.
  • Obsługa programów biurowych, arkuszy kalkulacyjnych i narzędzi do zarządzania projektem.
  • Umiejętność współpracy z różnymi działami produkcji.

Kompetencje miękkie:

  • Organizacja pracy i skrupulatność.
  • Umiejętność planowania i przewidywania problemów.
  • Komunikatywność i dyplomacja.
  • Odpowiedzialność i elastyczność.
  • Umiejętność pracy pod presją czasu.
  • Szkoła policealna na kierunku administrator produkcji filmowej i telewizyjnej.
  • Studia z produkcji filmowej, zarządzania kulturą, organizacji wydarzeń lub kierunków pokrewnych.
  • Szkolenia z prawa autorskiego, budżetowania, prawa pracy w branży filmowej.
  • Popyt: rosnący, wraz z rozwojem sektora produkcji audiowizualnej i liczby niezależnych projektów.
  • Zatrudnienie: domy produkcyjne, telewizje, platformy VOD, instytucje kultury.
  • Średnie wynagrodzenie: ok. 7 548 zł brutto miesięcznie.
  • Forma zatrudnienia: praca etatowa lub projektowa, często o zmiennych godzinach i w dynamicznym środowisku.
  • Biura produkcji filmowej i telewizyjnej.
  • Stacje telewizyjne i platformy streamingowe.
  • Agencje eventowe i reklamowe.
  • Instytucje kultury i fundacje filmowe.
  • Samodzielne projekty jako freelancer lub administrator produkcji.